- Horror vacui

Mina drömmar har haft en otroligt konstig stämning den senaste tiden. En känsla som jag inte känner igen och är alldeles för obegriplig för att återge eller ens försöka förklara. Kanske är det att jag håller på att förändras, stort. Jag förstår själv inte riktigt vad det innebär men kanske är det förändringen som gör sig märkbar på mig. Det kanske är pågrund av den jag har känt mig ur balans och trasig. För när man förändras faller vissa bitar bort och i väntan på nya så märker nog ens sinne av förlusten och känner rädslan för att det inte kommer nya. Kanske är det så, eller något annat såklart, som gör mig till något jag inte tycker om med dagar av lycka och inte DAGAR av bottenlöshet.

Igår kom Marina till mig för att umgås lite på sin födelsedag och vi pratade i timmar om allt som vanligt, men även spekulerade mycket i det här. Hon får ord att inte låsa sig som de har tagit sig för vana att göra.


Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0