- Puddelugnsgatan, Västerås

Här har vi min nya adress i framtiden, ett tag iallafall. Fick nyss ett brev från Västerås, det taggar mig lika mycket varje gång så som varje äkta kram får min mage att sno sig, där det står att jag kommer dela en stor inredd trerummare som jag ska dela med en Lisa och en Linnea. Det skulle inte förvåna mig om jag kommer bli kallad Lina efter det haha.

Igår spenderade jag hela dagen med Emelie, väldigt roligt. Hon ville att jag skulle hjälpa henne med hennes projektabete och fota mig, det blev en del bra resultat (även om vi fick hysteriska skrattanfall av vissa bilder) och jag hoppas hon blev nöjd. Vi tyckte att det var så kul så vi bubblade resten av kvällen av tokmycket idéer som vi förhoppningsvis ska sätta i verket. En redan jättesnart faktiskt. Hemligt hemligt. Efter att ha gungat i den spännande gungan utanför henne, tog vi oss hem hit för lite proviant. Mellan smulorna tyckte Anton och Johanna att vi skulle befinna oss i myggiga Färsjön när Johanna skulle bada. Vi som då väntade på kaffe tog de största muggarna vi kunde hitta och tog en kaffe påvägen, vi blev måttligt dumförklarade men vaddå? man ska väl pröva allt innan man dör?

Innan jag la huvudet på kudden den kvällen så passade jag på att packa lite, spännande spännande! och lite läskigt. Jag började läsa en ny bok också, vi får se vad det blir av den, Kvinnohemmet. Såklart när jag precis hade släckt för att försöka få lite sömn så var det någon som ville röka så då kunde jag inte hejda mitt röksug heller. Väldigt mysigt faktiskt, att sitta i den kyliga nattluften med en kär vän och prata om det mesta medan en, två, ibland tre nikotinpinnar försvinner. Ett blivande saknehål, ett nästan enormt.

Nu ska jag nog fortsätta göra någon nytta, fylla i papper, packa och verkligen ta en dusch!


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: Elin Haglund

Min heter Rejmyrevägen, Kosta. Vad har du kommit in på för skoj, Carro? :)

2009-08-06 @ 21:42:40
URL: http://bonnyblow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0