- Guttaperka

Ny vecka. Nu har vi fått schema och veckoplannering så nu är jag förberedd på kommande vecka - Materialkunskap och dekorationsteknik. Nu jäklar ska det användas oasis och sticka sig på metalltrådar, lovely!

Jag har precis spenderat min första helg i Västerås. Det kändes ganska konstigt, jag menar, på veckorna när skolan är igång påminns jag om varför jag egentligen är här medan helgen kändes som ett enda stort mellanstick. Kände längtan efter kramar och mina älskade. Jag vet inte om orden 'KOM HEM' fördjupade den känslan eller bristen av dem. Men helgen flöt på fint även om humöret inte var på topp. Jag och mina sambos njöt av vin och shopping. Fast jag köpte bara bra saker som kofta, tröja och byxa. Fin fint! Det blev en hel del musik och ännu mer Sagan om ringen, för min del åtminstone. Igår dock fick jag världens pysselslag, helt otroligt vad jag pysslade med allehanda saker hela dagen. Hittade brev och teckningar jag inte visste att jag hade med mig ens, då sved det lite, fast ändå ganska behagligt.

Men det är väl så att det kommer och går. Men jag har lärt mig det senaste året att man kan inte gå omkring med allt för tung last, då kommer man inte långt fram i livet. Så jag har nog lärt mig att släppa mycket som bara tynger utan mening. Saknad är ingen dålig sakom man saknar på rätt sätt, tror jag. Att gå omkring och släpa på en saknad för något som har varit kommer nog aldrig hjälpa en utan jag tror man måste omvandla det till något bra istället. Jag menar, jag saknar sommaren, det var en så bra sommar på något sätt. Men den kommer ju aldrig komma tillbaka så vad är det för mening då att sakna den. Åtminstone sakna som i att vilja tillbaka.


Gonna crawl down on your knees,
When you realize that no one's gonna measure up to me


Fan, jag borde nog hem och göra nytta. Känns som att jag bara sitter för att sitta.


Coco Cherie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0