- 'Tjejiga grejer vi inte riktigt förstår'

I fredags läste jag en hysteriskt rolig artikel i den nya Cosmopolitan som hette 'Tjejiga grejer vi inte riktigt förstår' av Jonas Cramby. Jag kunde inte lägga ner den, visserligen inte långa, men otroligt SANNA artikeln om små fixgrejer vi tjejer faktiskt har för oss och som jag ärligt talat måste stå på killarnas sida och inte förstå heller ( även om jag är skylldig till hälften av sakerna ).
ta t.ex.;

'Leggings
Ett par glansiga leggings på ett par välsvarvade ben se ju fantastiskt ut. Så när det för ett tag sedan  blev mordernt med leggings förstår vi att ni gick lite nuts. Eller glöm lite förresten, ni blev ju helt jävla galna. Helt plötsligt hade ni leggings till allt. Skit samma om det passade eller inte, de där tajta brallorna i plast skulle helt enkelt bara på. Vi såg till och med tjejer som baar dem under shorts i 35-gradig högsommarvärme. Det är ju galenskap! Det är som om vi skulle komma med en rutig skogshuggarskjorta till stranden. Vilket vi i och för sig gör, men det hör inte till poängen.'

Helt fantastiskt SANT! Jag är med i motståndarrörelsen mot leggings, jag får klåda av dem! Jag menar visst att ha ett par leggings om man har en väldigt kort kjol för att minska risken att folk inte behöver tjuvkika. Men vad hände med att ha leggings under korta cityshorts? :O Jag har aldrig förstått den trenden, har det ens varit någon trend eller är det bara ännu en osäkerhetsgrej unga tjejer gör? eller vad hände med att vara vrålparty snygg i världens glassigaste partyfodral och sen förstöra den med ett par leggings som inte ens passar, bara för att vi tjejer känner osäkerheten över våran kropp? Ett par bara ben är ju helt fantastiskt på sommaren!

'Skålar
Vi män dricker vårat kaffe ur en kopp och vårat te ur en mugg. Vi äter, som man bör, våran glass på fat och filen ur djupa tallrikar. Kvinnor, däremot, verkar inte ha någon som helst respekt för landets porslinsformgivare, utan får i sig allt som inte kräver kniv och gaffel ur färgglada skålar. Varför?'

HAHA, helt sjukt rolig kommentar där Jonas! faktiskt så är det helt enkelt mysigare med en djup skål med ett färgglatt yttre. Man blir ju så glad! :D


Han tog även upp undret med förvaringslådor, chihuahuor, hudfärgade underkläder och dessa tjatiga tackkort. och tack Cosmo för att ni har en manlig skribent som ifråggasätter vi kvinnors underliga beteenden. Det ger verkligen oss en insikt i hur ni uppfattar oss i hemlighet och verklighet.

/ en lite gladare Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0