- 15.30

min mamma är verkligen rogivande. jag måste faktiskt dedikera denna blogg till henne. det är alldeles för lätt att ta henne förgivet, vilket många barn antagligen gör med sina mammor. tyvärr. jag önskar att jag visade henne mer uppskattning än vad jag gör för hon är en enastående människa.

jag har nyss suttit vid köksbordet och läst tidningen medan jag mumsat på en chokladbit hon köpte till mig "baraföratt", på andra sidan satt hon och läste den andra delen av tidingen och vi satt där under tystnad. det brukar vi göra, ha den där stunden av inga ord och baravarandet. det är min favorit stund med min mamma.

hon vet hur man formar ett hem till ett hem. vi har inte ett IKEAuppslag, eller ens fina möbler. men min mamma pysslar och donar så varje gång jag kommer in från något av alla mina äventyr så har jag kommit HEM. specielt på vintern, vid jul. hon har sina småfasoner och tomtemani men det uppskattar jag för det doftar alltid jul och stearin här hemma. och jag får fortfarande pirret i magen och kittlet under huden som får håret att resa sig, på ett bra sätt, när det närmar sig jul.

jag älskar dig, livgiverskan. min mamma <3


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0