- när socker smakar salt

när man väntar, när hjärtat slår så hårt så att det gör ont, då verkar tiden gå smärtsamt sakta. minutrarna blir dagar. och man sitter och stirrar på att telefonen ska ringa, man kollar efter så att den inte är trasig, man nästan drar tillbaka sig själv i tiden men aldrig tillräckligt långt att rätta till sina misstag. jag blir frustrerad och bygger smärta i mig själv. jag tänker tills jag kräks och ändå går tiden andå inte snabbare, inte ens normalfart.
så som jag har saknat, sjukt vad jag har saknat och det här är resultatet?
varför kunde jag inte bara ha inte gjort så, så ovärt. ovärt ovärt OVÄRT.
jag mår illa.
ring mig, snälla ring.

även den minsta kornet kan poppa om man överhettar det.
men jag ska lyssna.
för jag var fel.
jag måste bara binda min tunga.
min helvetes tunga.
jag ville inte heller att det skulle bli såhär.
jag har ju saknat.

<3

/ carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0