- söndag

skriva. jag vill skriva.
jag har tryckt in ord i själen utan att låta själen andas ord. det skaver och gör ont. men jag har tappat orden. osynligt eller borta. jag saknar de rader av ord som brukade dyka upp i mitt huvud, men nu finns bara torka. inspirationstorka med kreativitetsvilja. jag vill men kan inte.

jag ser ord och bilder men i kaos, de flyger omkrng i mitt huvud och skapar osäkerhet. men jag är säker, säker på att jag känner det jag känner och att vissa känslor är helt i onödan. för jag vet att det som kändes då inte har försvunnit i nu.

det var ett tag sedan jag uttryckte mig utan text från en sång eller i musik som fanns förut. men nu känner jag att insidan skriker av sig själv. min insida väcktes en regnig morgon då ljuset smet in någonstans främmande. då. jag väljer att inte sätta ord på det. jag väljer att bara det låta finnas där för vad det är. jag väljer att sluta mina innersta känslor fast uttrycka dem på samma gång.

sommaren är snart över och den välkända bitterljuvligheten kommer smygande, eller så är det bara värmen som tynar bort i kroppen.

nu börjar mitt kaffe sina och rastlösheten, min vän, klia.
tills nästa gång

<3
/ Carolina.

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag älskar dig och ska gå till dig i alla regnruskiga väder och svettiga solskens dagar. Också alla dom där dagarna som är alldeles neutrala också.

2008-08-17 @ 16:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0