- I do not know if life is greater than death,

but love was more than either.

nu sprudlar det tankar ur mig, jag känner mig levande. fast när jag tänker efter så har jag gjort det en längre tid nu. livfull och glad, med några få undantag men inga som kan sudda ut dessa lyckliga stunder. jag lever här och nu, jag är någon som har tänkt i stora skalor förut men lärt mig uppskatta stunden som var nu och för en minut. jag har lärt mig att ett ögonblick av samhörighet väger mer än storslagna senarion. att veta att det delas lika högt och veta att tiden faktiskt har stannat. jag älskar livet hur mycket det än suger för det finns guldkorn i sanden som passerar i timmglaset.

My face in thine eyes, thine in my appears,
And true plain hearts do in the faces rest;
Where can we find two better hemispheres,
Without sharp north, without declining west?
Whatever dies was not mixed equally;
If our two loves be one, or thou and I.
Love so alike, that none can slacken, none can die.

jag kanske inte vet vem hon är, Carolina, men vi tar dag för dag steg för steg. så i slutändan så har vi nog kommit överens om något.

sommaren kanske är över men inte min glöd, jag har bara börjat!

/ Carolina - den lilla lekfulla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0